בג"ץ הוועדות: הצדדים ימצו את ההידברות, פסק הדין יושהה

ישראל רובין No Comments on בג"ץ הוועדות: הצדדים ימצו את ההידברות, פסק הדין יושהה

בג"ץ הרכב הוועדות: הנשיאה חיות מקבלת את עמדת עו"ד הלוי ומשהה את החלטת בית המשפט לעת עתה כדי לתת זמן למצות את ההידברות בין הצדדים

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית המשפט העלון הסתיים לפני זמן קצר הדיון בעתירה שהגישו כמה חברי כנסת מאופוזיציה נגד הקואליציה בדרישה לבטל את החלטת הוועדה המסדרת בדבר הרכב הוועדות הקבועות.

במהלך הדיון נדון הקושי שבהגשת העתירה על ידי חברי כנסת מהליכוד, בשעה שסיעת הליכוד מתנגדת וטוענת כי אין עילה להתערבות בית המשפט.

שופטי העליון מתחו ביקורת על הקואליציה על ההרכב עליו החליטה, שמדיר את סיעת הליכוד מהוועדות החשובות.

נשיאת בית המשפט אמרה כי בית המשפט "אינו שש להכניס את ראשו לעניין" וביקרה את העובדה שחודשים ארוכים מאז השבעת הכנסת, טרם הוקמו חלק מן הוועדות.

בתום הדיון הודיעה נשיאת בית המשפט, השופטת אסתר חיות כי היא מקבלת את הצעת נציג סיעת הליכוד, עו"ד הלוי ובית המשפט ישהה את כתיבת פסק הדין בעתירה, ויתן לצדדים פרק זמן של שבועיים למצות את ההידברות ביניהם.

יושבת ראש הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, שהגיעה לדיון אמר טרם תחילת הדיון בג״ץ לא נועד לשחק בפוליטיקה הפנימית של חברי הכנסת "העתירה הזו מעידה על אובדן הצפון".

עו"ד אילן בובמך, מגיש העתירה בשם חברי האופוזיציה, אמר הבוקר טרם הדיון: "העתירה שהגשנו מתמודדת עם החלטה שערורייתית של הקואליציה שמקפחת את האופוזיציה בשיבוץ הנציגים בוועדות החשובות. היא פשוט מתעלמת מגדול הסיעות בכנסת. למרות שהאופוזיציה מונה 59 חברי כנסת היא לא מקבלת ייצוג הולם בוועדות החשובות וזה מנוגד לדין. ההחלטה מדירה את האופוזיציה מהתפקיד הכי חשוב שלה – לפקח על הממשלה. אני משוכנע שבג"ץ לא יאפשר את העריצות הזו".

בתגובת הכנסת לעתירה נכתב כי יש לדחותה על מנת למצות את ההידברות בין הצדדים ואין מקום להתערבות שיפוטית, על אף הפגיעה הקשה בייצוג האופוזיציה בוועדות הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כתב אתמול בתגובתו לעתירה, כי הוא מצטרף לעמדת הכנסת.

שר המשפטים גדעון סער, תקף את האופוזיציה על הפנייה לבג"ץ: "‏הנסיון של חברי-הכנסת מהאופוזיציה לערב את בג״צ במחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה על הרכבי ועדות הכנסת – מופרך, תקדימי ומסוכן. יש לראותו כחלק ממהלכי האופוזיציה לעשות דה-לגיטימציה לממשלה המכהנת מכוח רוב פרלמנטרי והוא בעל פוטנציאל פגיעה ברשות המחוקקת והשופטת גם יחד".

חבר הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ שמחה רוטמן כתב הבוקר: "רק נכנסתי לוועדה לבחירת שופטים וכבר שופטי העליון מדברים על שפיטות, זכות עמידה, ריסון שיפוטי במעורבותו של בית המשפט בהליכים הפרלמנטריים ועוד מושגים שהם כמוזיקה לאוזניי. אין לזה כמובן כל קשר לכך שנושא העתירה הוא רמיסת זכויות האופוזיציה של הימין".



0 תגובות